Sunday, May 15, 2011

Pengalaman Jadi RAKAN EXCO PDI

Kat upsi nuh, ada gak jawatankuasa mahasiswa kolej, lebih kurang macam masa aku belajaq kat uitm dulula. Dalam jawatankuasa ni, ada biro-biro. Salah satu daripada biro tu biro penerbitan dan informasi. Dalam biro tu, ada exco dan ada rakan exco. Nak bagi mudah, depa guna singkatan rexco untuk rakan exco tu. Aku pun saja-saja ja cuba minta untuk temuduga jadi rexco biro ni. Masa tu exconya akak rohiza dan akak sakenah. Alhamdulillah dapat pulak tu.

Tugas pertama yang aku dapat masa jadi rexco ni aku kena jadi maskot untuk program merindu alam. Siap pakai bunga-bunga kat kepala lagi tu. Kahkahkah, macam orang bodoh bila ingat balik. Aku sendiri pun tak tau macam mana aku boleh yakin untuk buat qeja tu.

Lepas tu besala. Untuk setiap program biro aku ni bertanggungjawab menyediakan poster, tag nama, kad jemputan, pamplete dan jugak banner. Alhamdulillah lepas jadi rexco nih, aku ada jugakla ilmu dalam nak buat semua ni. Tak dakla cantik sangat aku buat tapi memadailah dengan pengalaman dan ilmu yang aku ada dalam bidang nih.

0 comments:

Post a Comment